کالج فایل

کالج فایل مرجع دانلود پایان نامه و مقالات دانشگاهی رشته های پرطرفدار

کالج فایل

کالج فایل مرجع دانلود پایان نامه و مقالات دانشگاهی رشته های پرطرفدار

پیوندهای روزانه
دانلود-گزارش-کارآموزی-(پست-برق)
دانلود گزارش کارآموزی (پست برق)
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 101
حجم فایل: 5338 کیلوبایت

 

گزارش کارآموزی گروه برق آماده جهت تحویل به استاد و  گروه مربوطه (101 صفحه شامل فایل word قابل ویرایش)
 
 چکیده :

در مورد پستهای فشار قوی اولین مسئله بعد از فعالیتهای عمرانی از جمله کانال کشی و نصب پایه های بتونی، نصب آهن آلات پست از جمله نگهدارنده یا استراکچر CTها و CVT ها و برق گیرها و دکلها می باشد. این سازه ها بر روی پایه های بتونی نصب می شود و تجهیزات بر روی آنها سوار می شوند. بعد از نصب سازه ها تجهیزات فشار قوی  توسط جرثقیل بر روی سازه ها نصب می شوند. در نصب تجهیزات  فشار قوی باید نهایت دقت حاصل شود تا از شکستن و صدمه دیدن آنها خودداری شود. همه CT ها و CVT ها، سکسیونرها و برقگیرها؛ باس بارها و لاین تراپها توسط جرثقیل بر روی سازه ها نصب می شوند و توسط پیچ و مهره با شماره فاز خود که در نقشه مشخس شده است به سازه ها محکم می شوند. اگر باس بارها از نوع لوله ای باشند می توان قبل از نصب باس بارها تجهزات را نصب کرد. ولی اگر باس بارها از نوع مفتولی یا هادی رشته ای باشند ابتدا باید باس بارها نصب شوند چون امکان پاره شدن یا رها شدن باس بار در هنگام نصب وجود دارد که باعث صدمه دیدن CTها وCVT ها و بریکرها و غیره می شوند.

مقره های خط هوایی در جعبه های چوبی که به مکان نصب انتقال داده شده اند را باز کرده و در هر جعبه معمولاً80 الی 100 مقره چینی که 5 تا 5 تا به هم وصل شده اند و هر 5 مقره در درون جعبه چوبی دیگری قرار دارد به صورت سری به هم وصل می کنیم تا باس بار رشته ای را از دکل ایزوله کنیم. معمولاً تعداد مقره ها بستگی به طراحی پست دارد و معمولاً برای پست kv400،31-30  عدد مقره به صورت سری وصل می شوند. برای kv230،20-18  عدد مقره و برای kv132، 11-12 تا می باشند. پس از نصب تجهیزات نوبت به کابل کشی می رسد. برای کابل کشی ابتدا سینی ها برای نگهداشتن کابلها در داخل کانالها نصب می شوند. این سینی ها در دیواره کانال توسط نگه دارنده ها نگهداشته می شوند و کابلها با فرم خاص از داخل سینی ها عبور داده می شوند. کابلها از داخل سینی ها به BSR ها یا اتاق کنترل انتقال داده می شوند. این کابلها به باکس سکسیونر ها،CT  ها و  CVTها و برق گیرها و بریکرها و سایر تجهیزات توسط گلنر نصب می شوند.

بعد از کابل کشی نوبت به وایرینگ می رسد. وایرینگ عبارت است از این که پس از گلنر زنی روکش کابلها برداشته می شود و هادیهای داخل کابلها با توجه به نقشه وایرینگ کاری به ترمینالهای مخصوص خود در داخل جعبه باکس تجهیزات وصل می شوند و در داخل BSR ها به تابلوهای مخصوص خود با توجه به نقشه نصب می شوند. برای گلنر زنی ته باکسها یا تابلوها با توجه به ابعاد گلنر سوراخ شده، یک طرف گلنر به کابل با روش خاص که نیاز به تجربه دارد نصب و طرف دیگر به باکس وصل می شود. پس از اینکه وایر ینگ کاری به صورت کامل انجام شد، نوبت به تست تجهیزات و مدار وایرینگ کاری و تست رله ها و تست  CTها می رسد. بعداً تست تجهیزات پست کامل می شود و آماده تحویل به شبکه برق سراسری است.

 

فصل اول، مقدمه   1

معرفی شرکت برق منطقه ای آذربایجان (پست 20/132/230 ارومیه)   2

فصل دوم ، شرح کلیات گزارش کارآموزی   5

2-1- کلیات انواع پستها، کاربرد آنها و چگونگی انتخاب پست و تجهیزات و شینه بندی پستها   6

2-2-کلید های قدرت   28

2-3- ترانسفورماتور قدرت   47

2-4- CT و PT و حفاظت پست ها   64

2-5- رله ها   79

2-6- دیاگرام تک خطی و نحوه کدگذاری تجهیزات   92

فصل سوم ، ترانسفورماتور زمین به عنوان ارائه موضوع خاص   101

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی