پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی فناوری اطلاعات(تجارت الکترونیک)
بررسی پذیرش دورکاری بر مبنای مدل پذیرش فناوری
تعداد صفحات :157
در سالهای اخیر بحث های زیادی درباره دورکاری شده و مزایای بسیاری برای آن برشمرده اند. دورکاری را می توان از منظر های متفاوتی بررسی کرد . برای به کارگیری دورکاری به عنوان گونه ای از فناوری اطلاعات نیازمند ارزیابی تمایلات کاربران در استفاده از دورکاری هستیم .بر این اساس بررسی دورکاری با استفاده از مدل های پذیرش فناوری توضیحی برای چگونگی و چرایی انتخاب دورکاری توسط مدیران و کارکنان را فراهم می آورد.هدف از انجام این تحقیق میدانی بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش دورکاری و دستیابی به یک مدل مفهومی است. که با استعانت از نظریه های مرتبط ، عوامل مهم و اثر گذار مورد بررسی قرار می گیرد .
اساس چارچوب مفهومی این تحقیق را مدل مفهومی بر مبنای مدل پذیرش فنآوری تشکیل می دهد .روش تحقیق این پژوهش پیمایشی و ابزار گرد آوری اطلاعات پرسشنامه است .جامعه آماری آن، کارکنان وزارت صنایع و معادن در شهر تهران است که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی، 201 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند. با استفاده از نرم افزار spss یافته های این پژوهش مورد تحلیل قرار گرفته و یافته ها نشان میدهد که ابعاد مدل پیشنهادی روایی و پایایی بالایی جهت سنجش میزان پذیرش دورکاری دارند.با استفاده از مدل یابی معادلات ساختاری، با استفاده از نرم افزار لیزرل اعتبار مدل مورد تأیید قرار گرفته و بر اساس نتایج تحلیل،مسیر ارتباط متغیرهای این تحقیق نیز تأیید شده است.
یافته ها نشان می دهد رفتار ،هنجار و کنترل رفتاری بر پذیرش دورکاری موثرند بعبارتی فرضیه مدل پذیرش فناوری قابل بسط به پذیرش دورکاری است مورد تائید قرار گرفت.به ترتیب ادراک از مفید بودن و ادراک ازمنافع شخصی حاصل از دورکاری ،کارایی فرد ،فرهنگ, درک از درستی ، درک از راحتی استفاده،سازگاری شغل ،در دسترس بودن منابع در هنگام دورکاری و در آخر در دسترس بودن فناوری بیشترین تأثیر را در پذیرش دورکاری دارند.
فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه
عنوان تحقیق
طرح مسئله و بیان موضوع
اهداف تحقیق
سوالات تحقیق
فرضیه ها
روش تحقیق
ابزار گردآوری داده ها
اعتبار درونی پژوهش
طراحی طرح تحقیق
اجرای طرح تحقیق
انتقال
محدوده تحقیق
محدودیت های تحقیق
محدودیت موضوعی
محدودیت زمانی
فصل دوم
مقدمه
مفاهیم
تعریف دورکاری
دورکاری در مقابل Telecommuting
حضور از راه دور
همکاری از راه دور
انواع دورکاری
مزایای دورکاری
مشکلات پیاده سازی دورکاری
دورکاری چالش عصر حاضر
مدل های پذیرش فناوری
مدل رفتار منطقی
مدل رفتار برنامه ریزی شده
مدل پذیرش فناوری
مدل ترکیبی پذیرش فناوری و رفتاربرنامه ریزی شده
مدل انگیزشی
خلاصه و نتیجه گیری
فصل سوم
مقدمه
وضعیت دورکاری
دورکاری در ایران
دورکاری در خارج از ایران
مطالعات پیشین
تحقیقات داخلی
تحقیقات خارجی
تاریخچه پذیرش دورکاری
خلاصه و نتیجه گیری
فصل چهارم
مقدمه
روش تحقیق
متغیرهای تحقیق
متغیر وابسته واسطه (میانجی)
متغیر وابسته نهایی
تقسیم بندی متغیر ها بر اساس سطح قابلیت مشاهده
متغیر مشاهده گر (آشکار)
متغیر مکنون یا پنهان
تقسیم بندی متغیر ها بر اساس ارزش
تعریف متغیرها
تعریف مفهومی
- درک از راحتی استفاده
- درک از مفید بودن
- درک از منافع شخصی
- سازگاری
- درک از درستی
- ساختار فرهنگ
- درجه کارایی
- میزان در دسترس بودن منابع
تعریف عملیاتی متغیر ها
جامعه و نمونۀ آماری
جامعۀ آماری
نمونه آماری و روش نمونه گیری
واحد نمونۀ مورد مشاهده
برآورد حجم نمونه
روشهای گرد آوری داده ها
مطالعات کتابخانه ای
مطالعات میدانی
مقیاس بندی پاسخ سوالات پرسشنامه
روش توزیع پرسش نامه
روائی و پایائی ابزار
روایی
اعتبار محتوای پرسشنامه
اعتبار عاملی پرسشنامه
مراحل اجرای تحلیل عاملی
پایایی پرسشنامه
روش های تحلیل داده ها و آزمون فرضیات
مدل معادلات ساختاری
تعریف مدل معادلات ساختاری
ضرورت مدل معادلات ساختاری در پژوهش حاضر
خلاصه و نتیجه گیری
فصل پنجم
مقدّمه
آمار توصیفی
بررسی ویژگی جامعه از لحاظ جنسیت
بررسی ویژگی جامعه از لحاظ وضعیت شغلی
بررسی ویژگی جامعه از لحاظ وضعیت انجام دورکاری
تحلیل عاملی اکتشافی به منظور شناخت متغیرهای مکنون
آزمون کولموگروف – اسمیرنوف
شاخص KMO و آزمون بارتلت
تحلیل عاملی اکتشافی متغیر رفتار
تحلیل عاملی اکتشافی متغیر هنجار
تحلیل عاملی اکتشافی متغیر کنترل رفتاری
تحلیل عاملی تاییدی متغیرهای پژوهش
نیکویی برازش مدل
مدل اندازه گیری مرتبه اول در متغیر رفتار
مدل اندازه گیری مرتبه اول در متغیر هنجار
مدل اندازه گیری مرتبه اول در متغیر کنترل رفتاری
آمار پارامتریک و آزمون میانگین یک جامعه به منظور بررسی وضعیت متغیرهای تحقیق
وضعیت متغیر رفتار در جامعه آماری چگونه است؟
وضعیت متغیر هنجار در جامعه آماری چگونه است؟
وضعیت متغیر کنترل رفتاری در جامعه آماری چگونه است؟
وضعیت متغیر تمایل به پذیرش دوکاری در جامعه آماری چگونه است؟
آزمون فرضیات تحقیق توسط تحلیل عاملی مرتبه دوم و سوم
فصل ششم
مقدمه
جمع بندی و ارائه نتایج تحقیق
وضعیت متغیرها
نتایج مربوط به برازش مدل
پیشنهادات برآمده از نتایج آماری تحقیق
پیشنهادات کاربردی برای مدیران و صاحبان کسب و کار و علاقه مندان به راه اندازی دورکاری
پیشنهاد برای تحقیقات آتی
کتاب شناسی (منابع)
پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی فناوری اطلاعات(تجارت الکترونیک)
بررسی پذیرش دورکاری بر مبنای مدل پذیرش فناوری
تعداد صفحات :157
قیمت فایل ورد پروژه : 14000 تومان
دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه
بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود
پشتیبانی سایت : 09010633413
فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید