نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 82 صفحه
حجم : 690 کیلوبایت
چکیده
در فرهنگ رایانه، به طور عمومی به برنامهای گفته میشود که کلمات کلیدی
موجود در فایلها و سندهای وب جهانی، گروههای خبری، منوهای گوفر و
آرشیوهای FTP را جستجو میکند.هر
چه بر محبوبیت وب افزوده می گردد، نیاز به بایگانی کردن اطلاعات آن نیز
بیشتر میشود؛ موتور جستجوگر نیز در واقع این اطلاعات را بایگانی کرده،
درزمان مورد نیاز و به سرعت در اختیار کاربران قرار میدهد.بدون
موتورجستجوگر، وب تنها به بخش کوچکی از موفقیت امروزین خود دست مییافت
زیرا موتور جستجوگر، اینترنت را به رسانهای قابل استفاده برای همه کرده
است از هیچ کس توقع نمیرود تعداد زیادی از آدرس های وب را به یاد داشته
باشد.آن چه که موتورهای جستجوگر انجام می دهند، با درجات متفاوتی از موفقیت
، فراهم کردن یک وسیله جستجوی ساده است.وقتی یک کاربر وب عبارتی را
جستجومیکند، موتور جستجوگر لیستی از سایت ها را ارائه میکند که تعداد
آنها از چند صد مورد تا چند میلیون متغیر میباشد.سایت هایی که موتور
جستجوگر به عنوان نتایج جستجویش ارایه میکند، بر حسب میزان ارتباط با
عبارت جستجو شده به ترتیب نزولی لیست میشوند.به عبارت دیگر سایتی که به
عنوان اولین سایت در نتایج جستجو معرفی شده است، مرتبطترین سایت با عبارت
جستجو شده از دید آن موتور جستجوگر بوده است.دقت در ارایه نتایج جستجو
چیزیست که کاربران وب همواره از موتورهای جستجوگر می خواهند.هر چه نتایج
جستجوی یک موتور جستجوگر دقیق تر و مرتبطتر باشد، محبوب ترخواهد بود و
کاربران بیشتری بدان مراجعه خواهند کرد. اگر عبارت یکسانی در تمام موتورهای
جستجوگر، جستجو شود هیچ کدام از آنها نتایج یکسانی را ارائه نمیدهند و با
نتایج کاملا متفاوتی روبرو میشویم. تفاوت در ارائه نتایج جستجو در
موتورهای جستجوگر از تفاوت آنها درالگوریتم (سیستم رتبه بندی) و بایگانی
داده ناشی میشود. حتی اگر همه آنها از بایگانی داده یکسانی نیز استفاده
کنند، بازهم نتایج جستجویشان متفاوت خواهد بود.موتور جستجوگر برای ردهبندی
صفحات وب از الگوریتم خاصی استفاده میکند که فوقالعاده محرمانه میباشد.
الگوریتم نیز مجموعه ای ازدستورالعمل ها است که موتور جستجوگر به کمک آن
تصمیم میگیرد که سایت هارا چگونه در خروجیاش مرتب کند.برای اینکه سایت ها
با هم مقایسه شوند و بر حسب میزان ارتباط با موضوع جستجو شده، مرتب شوند،
موتور جستجوگر، الگوریتم را بر مجموعهای از پارامترها اعمال میکند.
پارامترهای مورد توجه موتور جستجوگر نیز همانند الگوریتم آن ها ناشناخته
میباشد و این ناشناخته ها جذابیت دنیای موتورهای جستجوگر را دوچندان
میکنند.
کلید واژه : رایانه ، وب ، موتورجستجوگر ، الگوریتم ، FTP ، ساختار ، بهینه سازی
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه. ذ
فصل اول:کلیات
۱-۱- بیان مساله. ۴
۱-۲- اهمیت و ضرورت تحقیق. ۵
۱-۳- اهداف تحقیق. ۵
۱-۴- سئوالات تحقیق. ۶
۱-۴-۱- سئوال اصلی.. ۶
۱-۴-۲- سئوالات فرعی.. ۶
۱-۵- فرضیات پژوهش… ۷
۱-۵-۱- فرضیه اصلی.. ۷
۱-۵-۲- فرضیه فرعی.. ۷
۱-۶- پیشینه تحقیق. ۷
۱-۶-۱- تحقیقات انجام شده در داخل کشور. ۷
۱-۶-۲- پیشینه انجام شده در خارج از کشور. ۱۰
۱-۷- روش تحقیق. ۱۲
۱-۸- واژه ها و اصطلاحات تحقیق. ۱۲
فصل دوم: آشنایی با موتورهای جستجو و کاربرد آنها
۲-۱- مقدمه. ۱۴
۲-۲- تعریف موتورهای جستجو. ۱۵
۲-۳- تاریخچه موتورهای جستجوگر اینترنت.. ۱۵
۲-۴- مفاهیم و اصطلاحات دنیای جستجو و موتورهای جستجوگر. ۱۶
۲-۵- مبانی جستجو در اینترنت.. ۱۸
۲-۶- مراحل تهیه عبارت جستجوی مناسب برای کاوش در اینترنت.. ۱۹
۲-۷- اسرار جستجوی موفق در اینترنت.. ۲۱
۲-۸- بررسی کمی و کیفی موتورهای جستجو. ۲۲
۲-۸-۱- اندازه گزارش شده Reported Size. 23
۲-۸-۲- عمق صفحات Page Depth Amount 24
۲-۹- نحوه کار موتورهای جستجو. ۲۴
۲-۹-۱- عملکرد موتورهای جستجو به دو دسته کلی تقسیم میشوند: ۲۶
۲-۹-۲- موتورهای جستجوی پیمایشی: ۲۶
۲-۹-۳- فهرستهای تکمیل دستی.. ۲۶
۲-۹-۴- موتورهای جستجوی ترکیبی با نتایج مختلط: ۲۶
۲-۱۰- بررسی موتور جستجوی پیمایشی.. ۲۷
۲-۱۱- رتبهبندی موتورهای جستجو. ۲۷
۲-۱۱-۱- مکان و تکرار. ۲۸
۲-۱۱-۲- دستور آشپزی.. ۲۹
۲-۱۱-۳- عوامل خارج از صفحه. ۲۹
۲-۱۲- عوامل مهم در انتخاب موتورهای جستجو. ۳۰
۲-۱۳- عوامل جستجوی بهتر و موفق. ۳۱
فصل سوم : وب جست و جو معنایی ونقش آن در ارتقا سطح موتورهای جستجو
۳-۱- مقدمه. ۳۳
۳-۲- تعریف وب جست و جو معنایی.. ۳۳
۳-۳- تکامل وب تا وب جست و جو معنایی.. ۳۵
۳-۴- علل استفاده از وب جست و جو معنایی.. ۳۶
۳-۵- ویژگی های وب جست و جو معنایی.. ۳۶
۳-۶- مزایای وب جست و جو معنایی.. ۳۷
۳-۷- جایگاه وب جست و جو معنایی وارتباطش… ۳۷
۳-۸- کاربردهای وب جست و جو معنایی.. ۳۸
۳-۹- ارتباط وب جست و جو معنایی با مدیریت دانش وارتقا فرهنگ مطالعه. ۴۰
فصل چهارم : موتورهای جستجوی معنایی مقایسه و ارزیابی آن
۴-۱- موتورهای جستجوی معنایی.. ۴۵
۴-۲- انواع موتورهای جستجوی معنایی.. ۴۶
۴-۳- مرور مباحث مقایسه ای و روش بکارگرفته شده ۴۷
۴-۵- معیارهای مقایسه موتورهای جستجو معنایی.. ۴۸
۴-۶- ویژگی های عادی موتورهای جستجوی مورد بررسی از نظر امکانات جستجو. ۴۹
۴-۷- ویژگی های عادی موتورهای جستجوی مورد بررسی از نظر نمایش اطلاعات.. ۵۱
۴-۸- واسط کاربری موتورهای جستجو. ۵۲
۴-۹- ویژگی های معنایی موتورهای جستجوی مورد بررسی از نظر امکانات جستجو. ۵۴
۴-۱۰- ویژگی های معنایی موتورهای جستجوی مورد بررسی از نظر نمایش اطلاعات.. ۵۵
۴-۱۱- رتبه بندی عملکرد موتورهای جستجوی معنایی.. ۵۶
فصل پنجم : بررسی بکارگیری مدلسازی در وب جستجوها با توجه به ساختار معنایی
۵-۱-مقدمه. ۶۰
۵-۲- تکنیک های مورد استفاده ۶۱
۵-۲-۱- تکنیک tf-idf. 61
۵-۲-۲- تکنیک تحلیل معنایی پنهان. ۶۱
۵-۲-۳- تکنیک های مربوط به محاسبه ی ارتباط معنایی دو کلمه. ۶۲
۵-۲-۳-۱- معیارهای ارتباط معنایی مهم در ساختارهای سلسله مراتبی.. ۶۳
۵-۲-۳-۱-۱- رویکردهای مبتنی بر مسیر. ۶۳
۵-۲-۳-۱-۲- رویکردهای مبتنی بر محتوای اطلاعات.. ۶۳
۵-۲-۳-۱-۳- رویکردهای مبتنی بر همپوشانی متن. ۶۴
۵-۲-۳-۲- رویکردهای محاسبه ی ارتباط معنایی دو کلمه برای روابط غیر رابطه ی هست.. ۶۴
۵-۲-۳-۳- کارهای انجام شده در مورد محاسبه ی ارتباط معنایی دو کلمه در Wikipedia. 65
۵-۳- رویکردهای انجام شده در زمینه ی مدلسازی کاربر در وب با استفاده از محتوای صفحات.. ۶۶
۵-۳-۱- رویکردهای بر مبنای کلمات کلیدی.. ۶۷
۵-۳-۲- رویکردهای معنایی.. ۶۸
۵-۳-۱-۱- روش های آماری.. ۶۸
۵-۳-۱-۲- روش های مبتنی بر سلسله مراتب.. ۷۰
بحث و نتیجه گیری.. ۷۶
منابع و ماخذ. ۷۹
قیمت فایل ورد پروژه : 35000 تومان
دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه
بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود
پشتیبانی سایت : 09010633413
فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید