کالج فایل

کالج فایل مرجع دانلود پایان نامه و مقالات دانشگاهی رشته های پرطرفدار

کالج فایل

کالج فایل مرجع دانلود پایان نامه و مقالات دانشگاهی رشته های پرطرفدار

پیوندهای روزانه
بررسی-سیاست‏های-تقسیم-سود-در-شرکت‏هایی-که-در-گزارشگری-مالی-خود-مرتکب-تقلب-شده-‏اند
بررسی سیاست‏های تقسیم سود در شرکت‏هایی که در گزارشگری مالی خود مرتکب تقلب شده ‏اند
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 117

بررسی سیاست‏های تقسیم سود در شرکت‏هایی که در گزارشگری مالی خود مرتکب تقلب شده‏اند
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 117 صفحه

چکیده
هدف این تحقیق، تبیین مجدد رابطه بین سود تقسیمی و تجدید ارائه صورت‏های مالی، به عنوان معیار کیفیت سود است. به صورت خاص، در این تحقیق بر شرایطی تمرکز می‏شود که می‏توان انگیزه‏ی مدیریت در به‌کارگیری اقلام تعهدی را در دو گروه متقلبانه و غیرمتقلبانه، طبقه‏بندی نمود. به این ترتیب، تنها هنگامی تجدید ارائه می‏تواند نشان‌دهنده کیفیت پایین سود باشد که ناشی از انگیزه‏های فرصت‏طلبانه مدیریت باشد. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که در سایر تحقیقات، به دلایل و انگیزه‏های مدیریت که منجر به تجدید ارائه صورت‏های مالی شده‏است توجه نشده و تمامی تجدید ارائه‏ها را به عنوان معیاری از کیفیت نامطلوب گزارشگری مالی تلقی شده‏اند.
در پی بکارگیری مدل دستیابی به پیش‏بینی‏ها برای طبقه‏بندی تجدید ارائه‏ها در دو گروه متقلبانه و غیرمتقلبانه، نتایج حاصل از آزمون فرضیه‏های تحقیق نشان می‏دهد، تجدید ارائه‏های ناشی از انگیزه‌های غیرمتقلبانه مدیریت، رابطه مثبت و معناداری با توزیع سود شرکت‌ها دارد. همچنین، این رابطه برای شرکت‌هایی که از سطح توزیع سود بالاتری برخوردارند، قوی‏تر است. به این ترتیب، نتایج نشان می‏دهد که سود تقسیمی حاوی اطلاعاتی درباره کیفیت سود، به ویژه انگیزه‏های منجر به تجدید ارائه صورت‏های مالی است و تقسیم سود این پیام را مخابره می‏کند که سود گزارش‌شده توسط شرکت، با کیفیت است و تجدید ارائه صورت‏های مالی برخواسته از انگیزه‏های فرصت‏طلبانه مدیریت نیست. کلمات کلیدی: سود تقسیمی،کیفیت سود، تجدید ارائه صورت‏های مالی،تجدید ارائه متقلبانه؛ تجدید ارائه غیر متقلبانه؛ محتوای اطلاعاتی.



فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصلاول: کلیات تحقیق 1
۱-۱ مقدمه 3
۱-۲ تشریح وبیان موضوع 3
۱-۳ اهداف تحقیق وضرورت آن 5
۱-۴ پرسش‌های تحقیق 7
۱-۵ فرضیه‌های تحقیق 7
۱-۶ قلمروتحقیق (موضوعی- مکانی- زمانی) 8
۱-۷ جامعه آماری 8
۱-۸ نمونه ونحوه جمع‌آوری اطلاعات 8
۱-۹ روش تجزیه وتحلیل داده‌ها 9
۱-۱۰ تعاریف عملیاتی پاره‌ای ازواژه‌های استفاده‌شده درتحقیق 9
۱-۱۱ ساختارتحقیق 10
فصل دوم: ادبیات وپیشینه تحقیق 12
۲-۱ مقدمه 14
۲-۲ هد ف گزارشگری مالی 14
۲-۳ سود 15
۲-۴ کیفیت سود 17
۲-۵ مدیریت سودوکیفیت سود 19
۲-۶ معیارهای ارزیابی کیفیت سود 21
۲-۷ دیدگاه‌های مختلف اندازه‌گیری کیفیت گزارشگری مالی 24
۲-۸ تجدیدارائه به عنوان نشانه گزارشگری مالی متقلبانه 26
۲-۹ تقسیم سود 31
۲-۱۰ نظریه‌های تقسیم سود 33
۲-۱۱ پیشینه تحقیق 35
۲-۱۲ خلاصه فصل 54
فصل سوم: روش تحقیق 55
۳-۱ مقدمه 57
۳-۲ روش تحقیق 57
۳-۳ فرضیه‌های تحقیق 58
۳-۴ مدل مورداستفاده برای آزمون فرضیه‌ها 59
۳-۵ اندازه‌گیری متغیرهای تحقیق 59
۳-۶ نحوه طبقه‏بندی تجدیدارائه‏هابه متقلبانه وغیرمتقلبانه 63
۳-۷ جامعه ونمونه آماری 67
۳-۸ قلمروتحقیق 70
۳-۹ جمع‌آوری داده‌های تحقیق 71
۳-۱۰ روش تجزیه وتحلیل داده‌ها 71
۳-۱۱ خلاصه فصل 72
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده‏ها 73
۴-۱ مقدمه 75
۴-۲ آماره‏های توصیفی 75
۴-۳ نتایج آزمون اولیه 80
۴-۴ نتایج آزمون فرضیه‌‏های تحقیق 82
۴-۵ نتایج آزمون‏های اضافی 85
۴-۵ خلاصه فصل 87
فصل پنجم: خلاصه ونتیجه‌گیری 88
۵-۱ مقدمه 90
۵-۲ خلاصه تحقیق 90
۵-۳ ارزیابی فرضیه‌هاوبررسی تطبیقی یافته‌ها 92
۵-۴ محدودیت‌های تحقیق 94
۵-۵ پیشنهادات مبتنی برنتایج تحقیق 94
۵-۶ پیشنهادات برای تحقیقات آتی 95
۵-۷ خلاصه فصل 95
فهرست منابع ومأخذ 96

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی