کالج فایل

کالج فایل مرجع دانلود پایان نامه و مقالات دانشگاهی رشته های پرطرفدار

کالج فایل

کالج فایل مرجع دانلود پایان نامه و مقالات دانشگاهی رشته های پرطرفدار

پیوندهای روزانه
پایان-نامه-بررسی-اثر-کمانش-در-سیستم-های-لوله-در-لوله-تحت-اثر-فشار-هیدروستاتیک-در-آب-های-عمیق
پایان نامه بررسی اثر کمانش در سیستم های لوله در لوله تحت اثر فشار هیدروستاتیک در آب های عمیق
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 102


پایان نامه بررسی اثر کمانش در سیستم های لوله در لوله تحت اثر فشار هیدروستاتیک در آب های عمیق
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات : 102 صفحه

چکیده
سیستم های لوله در لوله به طور بسیار گسترده ای در کاربرد های خطوط انتقال نفت و گاز که در آنها استفاده از عایق گرمایی خط بسیار اهمیت دارد، به کار رفته اند. این سیستم شامل لوله های جدار نازک درونی و بیرونی با حلقه هایی بین آنها می باشد که این حلقه ها به طور کامل به وسیله یک عایق انتخاب شده پر شده است. در این تحقیق با استفاده از روش کمانش خطی، رفتار کمانش ارتجاعی سیستم های لوله در لوله با هسته هایی در ضخامت و ضریب یانگ متفاوت تحت فشار هیدرو استاتیک خارجی آب با استفاده از نرم افزار انسیس بررسی شده است و نتایج بدست آمده نشان می دهد که فشار کمانش شدیداً به ضرایب یانگ مواد پر کننده هسته و لوله، ضخامت هسته، ضخامت لوله های داخلی و خارجی بستگی دارد. مدل هایی که مدول الاستیسیته هسته آن ها بزرگ باشد فشار بحرانی کمانش آنها به هم شبیه بوده و بدون در نظر گرفتن ضخامت هسته تقریباً پایدار و یکسان است ولی درمدل هایی که مدول الاستیسیته هسته آن ها ضعیف است دو حالت اتفاق می افتد: ۱- مدلی که ضخامت لوله داخلی کمتر از لوله بیرونی باشد با کاهش ضخامت هسته فشار بحرانی کمانش آن نیز کاهش می یابد ۲ – مدلی که ضخامت لوله داخلی بیشتر از لوله بیرونی باشد با کاهش ضخامت هسته به دلیل اثر لوله داخلی فشار بحرانی نیز افزایش می یابد. همچنین نتایج نشان می دهد که دو پدیده مختلف کمانشی اتفاق می افتد که یکی کمانش کلی لوله ترکیب شده و دیگری کمانش مربوط به لوله خارجی است .
واژه های کلیدی: فشار بحرانی، مدول الاستیسیته، کمانش خطی، سیستم های لوله در لوله، پوسته های استوانه ای، نرم افزار ANSYS


فهرست
فصل ۱: مقدمه . 1
۱-۱ مقدمه ای در ارتباط با سیستم های لوله در لوله.. 2
۱-۲ کمانش در لوله های دریایی۵
۱-۳ وقوع خرابی در لوله های دریایی..۶
۱-۴ انتشار خرابی در لوله های دریایی . 8
۱-۵ کمانش دینامیکی و استاتیکی ..9
۱-۶ کمانش شبه استاتیکی و دینامیکی در لوله های زیر دریا .14
۱-۷ متوقف کردن انتشار خرابی .. 17
۱-۸ بررسی پیشینه موضوع ۱۹
فصل دوم: فرمول بندی ریاضی مسئله .. 25
۲-۱ معادلات تعادل برای سیستم های لوله در لوله .26
۲-۲ ضرائب سختی هسته۲۹
۳-۲ معادله مشخصه سطح مقطع لوله در لوله ..۳۵
فصل سوم: معرفی مدل و مدلسازی ..36
۳-۱ آشنایی با روش اجزا محدود .37
۳-۲ روش اجزا محدود .37
۳-۳ انواع آنالیز کمانش 38
۳-۴ مدل حاضر 40
۳-۵ نحوه برپایی مدل در نرم افزار انسیس .۴۱
فصل ۴: نتایج و بحث در مورد بار بحرانی 53
۴-۱ بررسی اثر مش بندی بر روی بار بحرانی . ۵۴
۴-۲ بررسی اثر ضخامت لوله های درونی و بیرونی بر روی بار بحرانی ..۵۷
۴-۳ حالت های لوله بعد از کمانش ..۶۴
۴-۴ نتایج وبحث در مورد بار بحرانی کمانش 66
۴-۵ مقایسه و نتیجه گیری . 78
فصل ۵: نتیجه گیری ۷۹
منابع لاتین .82
منابع فارسی..۸۴
پیوست ها ..۸۵
چکیده انگلیسی .90



دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی