کالج فایل

کالج فایل مرجع دانلود پایان نامه و مقالات دانشگاهی رشته های پرطرفدار

کالج فایل

کالج فایل مرجع دانلود پایان نامه و مقالات دانشگاهی رشته های پرطرفدار

پیوندهای روزانه
پایان-نامه-بررسی-و-رویکرد-عکاسی-سوررئالیسم-در-گزیده‌ای-از-آثار-گرافیک-معاصر
پایان نامه بررسی و رویکرد عکاسی سوررئالیسم در گزیده‌ای از آثار گرافیک معاصر
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 328


پایان نامه بررسی و رویکرد عکاسی سوررئالیسم در گزیده‌ای از آثار گرافیک معاصر
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 328 صفحه

چکیده
رساله حاضر، پژوهشی پیرامون شناخت سوررئالیسم، نه به عنوان یک سبک هنری، بلکه به لحاظ اندیشه و دیدگاه فلسفی، هنری و ورود این اندیشه به حوزه‌ی عکاسی و کاربرد سوررئالیستی آن در گرافیک معاصر می‌باشد.
به همین خاطر بخش عمده‌ای از رساله‌ به بررسی و تبیین فلسفه‌ی اغراق و نقش آن در عکاسی و کاربرد آن در گرافیک اختصاص یافته است.
از این جنبش هنری، همواره به عنوان یکی از پر مخاطب‌ترین سبک‌های هنری یاد می‌شود. لذا بررسی دقیق فضای حاکم بر دنیای هنر در دوران معاصر و بخش‌هایی از گفتمان‌هایی در ارتباط با بیان عکاسانه و روایت در عکاسی ضروری می‌نمود که در این پژوهش سعی شده است، حتی المقدور مطالب پراکنده‌ی موجود در کتاب‌ها، مقاله‌‌ها، مجلات، نشریات و نقطه نظرات اساتید متخصص در این زمینه را، در ارتباط با مقوله عکس و قابلیت‌های عکاسی و فتوگرافیک جمع‌بندی شود و در ادامه نیز معرفی طراحان و عکاسان سورئال به همراه نمونه‌‌هایی از آثار ایشان در چهارچوب این پژوهش قرار گیرد.
با توجه به کارکرد زیاد تصاویر عکاسانه در خلق آثار گرافیکی، تاریخچه و تعاریفی در ارتباط با سبک‌‌های هنری‌ای که در خلق و پیشرفت فتومونتاژ، فتوگرافیک و فتوکلاژ نقش داشته‌اند ارائه شده و از آنجا که در بیشتر کتب، جنبش دادا و سوررئال در نقاشی مطرح گردیده و چندان از ارتباط آن با گرافیک صحبتی به میان نیامده، باعث شد این پژوهش، بررسی این جنبش‌‌ها و تأثیرات آن‌ها را در حوزه گرافیک مطرح نماید که در فصل دوم بدان‌ها پرداخته شده است.
واژگان کلیدی: گرافیک، عکاسی، فتوگرافیک، سوررئالیسم، فتومونتاژ.

فهرست مطالب
چکیده د
کلید واژه د
فهرست مطالبذ
فهرست تصاویرش
پیشگفتارن
مقدمه۱
۱ – فصل اول۸
۱ – 1 – بخش اول‌: طرح تحقیق۹
۱ – 1 – 1 – بیان مسأله۹
۱ – 1 – 2 – پیشینه تحقیق۱۰
۱ – 1 – 3 – اهداف تحقیق۱۱
۱ – 1 – 4 – روش تحقیق۱۱
۱ – 1 – 5 – سابقه و ضرورت انجام تحقیق ۱۲
۱ – 2 – بخش دوم‌: گفتمان عکاسانه۱۳
۱ – 2 – 1 – بیان عکاسانه۱۳
۱ – 2 – 2 – ورود عکاسی به دنیای هنر۲۳
۱ – 2 – 2 – 1 – عکاسی با مفاهیم اجتماعی۳۲
۱ – 2 – 3 – مبانی نظری سوررئالیسم۳۶
۱ – 2 – 4 – اصول سوررئالیسم۳۷
۱ – 2 – 4 – 1 – طنز۳۷
۱ – 2 – 4 – 2 – شگفت و جادو۳۷
۱ – 2 – 4 – 3 – نگارش خودکار ۳۷
۱ – 2 – 4 – 4 – رویا۳۷
۱ – 2 – 4 – 5 – دیوانگی۳۸
۱ – 2 – 4 – 6 – تصادف عینی۳۸
۱ – 2 – 4 – 7 – اشیاء سوررئالیستی۳۸
۱ – 2 – 5 – عکاسی با بیان سوررئالیسم۴۰
۲ – فصل دوم‌: بررسی دیدگاه سوررئالیسم و تأثیرات آن بر گرافیک، عکاسی و برخی از هنرهای
دیگر ۴۲
۲ – 1 – بخش اول: دادا و روند شکل‌گیری سوررئا‌لیسم ۴۳
۲ – 1 – 1 – دادائیسم و گرافیک ۵۰
۲ – 1 – 2 – هنرمندان دادا ۵۲
۲ – 1 – 3 – رویکردهای دادائیسم در عکاسی ۵۲
۲ – 1 – 4 – سرانجام دادائیسم ۵۳
۲ – 2 – بخش دوم: سوررئا‌لیسم یا فراواقع‌گرایی یا وهمگری ۵۴
۲ – 2 – 1 – نگرش نمادین۶۱
۲ – 2 – 1 – نگرش واقع‌گرا۶۲
۲ – 3 – آندره برتون و جنبش سوررئالیسم۶۳
۲ – 4 – رویکردهای سوررئالیسم در ادبیات۶۷
۲ – 4 – 1 – استعاره در ادبیات۶۸
۲ – 4 – 2 – جناس در ادبیات۶۹
۲ – 4 – 3 – ایهام در ادبیات۶۹
۲ – 4 – 4 – بازشناسی آرایه‌های ادبی در تصویر۷۲
۲ – 4 – 4 – 1 – استعاره در تصویر۷۳
۲ – 4 – 4 – 2 – جناس در تصویر ۷۶
۲ – 4 – 4 – 3 – ایهام و نماد در تصویر۷۸
۲ – 5 – رویکردهای سوررئا‌لیسم بر نقاشی و مجسمه‌سازی۸۰
۲ – 5 – 1 – رنه ماگریت۸۰
۲ – 5 – 2 – سالوادور فلیب دالی۸۱
۲ – 6 – رویکردهای سورئالیسم در سینما و عکاسی ۸۲
۲ – 6 – 1 – اعتقاد سوررئالیست‌ها در مورد سینما و عکاسی۸۲
۲ – 7 – رویکرد‌های سوررئالیستی در عکاسی۸۷
۲ – 7 – 1 – گرایشات سورئالیستی در عکاسی۹۳
۲ – 7 – 2 – رئالیسم سحرآمیز در عکاسی۱۰۱
۲ – 8 – رویکرد‌های عکاسی سوررئالیستی در گرافیک۱۰۵
۲ – 9 – سرانجام سوررئالیسم۱۱۲
۳ – فصل سوم‌: معرفی برخی از طراحان و عکاسان سوررئالیست۱۱۳
۳ – 11 – معرفی برخی از طراحان با توجه به رویکرد‌ عکاسانه‌‌ی سوررئالیستی در آثار
گرافیک آنها۱۱۴
۳ – 11 – 1 – میشل باتوری۱۱۴
۳ – 11 – 3 – چاز ماویان دیویس ۱۲۲
۳ – 11 – 2 – آلن لو کرنک۱۲۷
۳ – 11 – 4 – پی یر برنارد۱۲۹
۳ – 11 – 5 – ویسلاو والکوسکی۱۳۱
۳ – 11 – 6 – ایسیدرو فرر۱۳۳
۳ – 11 – 7 – اپکس لین۱۳۶
۳ – 11 – 8 – محسن سلیمانی۱۳۸
۳ – 11 – 9 – فرزاد ادیبی۱۴۰
۳ – 11 – 10 – سید حسن موسی‏زاده۱۴۳
۳ – 11 – 11 – محمدرضا دوست‏محمدی۱۴۸
۳ – 12 – معرفی برخی از عکاسان با توجه به رویکرد سوررئالیستی در آثار آنها ۱۶۲
۳ – 12 – 1 – چما مادوز۱۶۲
۳ – 12 – 2 – مَن رِی۱۶۷
۳ – 12 – 3 – دیوید هاکنی۱۷۳
۳ – 12 – 4 – جولیا مارگاریت کامرون۱۷۷
۳ – 12 – 5 – ادوارد وستون۱۸۳
۳ – 12 – 6 – فرانسیس جاکوبتی۱۹۰
۳ – 12 – 7 – سیدمهدی مقیم‌نژاد ۱۹۵
۴ – فصل چهارم‌: بررسی فتوگرافیک۱۹۷
۴ – 1 – رویکردهای عکاسی در گرافیک۱۹۸
۴ – 2 – روند شکل‌گیری فتومونتاژ۲۰۳
۴ – 2 – 1 – فتومونتاژ۲۱۸
۴ – 2 – 2 – نقش جان هارتفیلد در شکل‌گیری فتومونتاژ۲۲۸
۴ – 3 – رویکرد فتومونتاژ در آثار گرافیکی۲۳۳
نتیجه‌گیری۲۴۰
گزارش بخش عملی و تصاویر آن۲۴۳
فهرست منابع ۲۴۸
چکیده انگلیسی۲۵۷
کلید واژه انگلیسی۲۵۷

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی