کالج فایل

کالج فایل مرجع دانلود پایان نامه و مقالات دانشگاهی رشته های پرطرفدار

کالج فایل

کالج فایل مرجع دانلود پایان نامه و مقالات دانشگاهی رشته های پرطرفدار

پیوندهای روزانه
پایان-نامه-بیان-مؤلفه-های-زیبایی-شناسی-هنر-الیاف-در-هنرهای-تجسمی-۳۰-سال-اخیر-ایران
پایان نامه بیان مؤلفه های زیبایی شناسی هنر الیاف در هنرهای تجسمی ۳۰ سال اخیر ایران
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 189


پایان نامه بیان مؤلفه های زیبایی شناسی هنر الیاف در هنرهای تجسمی ۳۰ سال اخیر ایران
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 189 صفحه

چکیده:
هنر الیاف صورت تکامل یافته‌ی تاپیستری مدرن در دنیاست، در طی قرن‌ها هنرمندان ایرانی همسو با هنرمندان سایر کشور‌ها به جلال و شکوه منسوجات تولید شده در دنیا افزوده‌اند، اما اینک خود به واردکننده و مصرف‌کننده‌ی آن هنر- صنعت تبدیل شده‌اند و در طیف وسیعی شکل تجسمی آن حضوری کم‌رنگ و بی‌رونق به خود گرفته است. هنر الیاف به عنوان هنری که در دوران معاصر با توجه به مقتضیات جاری در ایران امروز از خاستگاه کاربردی، رویکردی تجسمی و مدرن به خود گرفته است لذا معرفی و دستیابی به جایگاه آن لازم و ضروری به نظر می‌رسد، در این تحقیق مؤلفه‌های زیبایی‌شناسی هنر الیاف را توصیف و به تشریح جایگاه آن در جامعه و رابطه هنرمندان و جامعه‌ی هنری پرداخته شده است، پژوهش صورت گرفته از نوع تحلیلی‌ـ‌توصیفی و به روش ترکیبی کتابخانه‌ای و میدانی و به صورت آماری با تهیه‌ی پرسشنامه و به کمک نرم افزارspssوExel انجام گرفته است. نتایج ‌نظرسنجی نشان می‌دهد چالش جدی در زمینه‌ی فرضیات فوق وجود دارد و به طور متوسط هنر الیاف را آمیخته با تکنیک و صنعت می‌دانند و به طور یقین با این فرضیه موافق نیستند و جایگاه آن در میان جامعه هنری شناخته شده نیست و همچنین با توجه به مفهوم دینامیکی هنر و تغییر مفاهیم آن بطور قطعی هنرهای سنتی و صنایع‌دستی را زیر مجموعه‌ی هنر الیاف نمی‌دانند.
واژگان کلیدی: ایران، هنر‌الیاف، هنرمنسوجات، تاپیستری، مدرنیسم.
فهرست مطالب
فصل 1: کلیات پژوهش
کلیات تحقیق: 2
۱ـ۱ بیان مسئله، ضرورت و اهمیت انتخاب موضوع: 2
۱-۲پرسش های پژوهش: 4
۱-۳ فرضیه‌های پژوهش: 5
۱-۴ مروری برادبیات نظری و پیشینه‌ی تحقیق: 5
۱-۵ اهداف و ارزش نظری پژوهش : 9
۱ -۶ روش تحقیق و معرفی جامعه آماری 10
۱-۷ محدودیت های پژوهش: 12
پی‌نوشت: 12
فصل 2: مبانی ومباحث نظری وداده های اولیه پژوهش
تاریخچه الیاف: 16
۱ هنرالیاف درایران 16
۲-۱ پیش ازاسلام (ازابتداتادوره ساسانی): 16
۲-۲ دوره اسلامی: 25
۲-۲-۱ اول هجری تا دوره سلجوقی: 25
۲-۲-۲ دوره تیموریان : 33
۲-۲-۳ دوره صفویه : 34
۲-۲-۴ دوره افشاریه: 41
۲-۲-۵ دوره قاجاریه: 42
۲-۲-۶ نساجی دردوره پهلوی: 47
۲-۲-۶-۱پهلوی اول: 47
۲-۲-۶-۲ پهلوی دوم: 49
۲-۲-۷ انقلاب اسلامی: 62
۲ هنرالیاف در اروپا: 64
۱-۲ تاپیستری: 64
۳ الیاف: 74
۲-۳ هنرالیاف((Fiber art: 75
۲-۳-۱ هنرکاربردی:(applied art) 75
۲-۳-۱-۱ هنرکاربردی دستی: 75
۱ – مد(Fashion) 88
۱-۱ مفهوم شناسی مد: 88
۲-۱ تعریف مد 89
۲ طراحان ایران: 89
۲-۳-۱-۲ هنرکاربردی صنعتی: 91
۲-۳-۲ هنرتجسمی(Plastic art): 92
۲-۳-۲-۱ هنرتجسمی دستی: 92
۲-۳-۲ هنرتجسمی صنعتی: 106
فصل ۳: روش شناسی
۳-۱آمار و جایگاه آن در پژوهش: 113
۳-۲ روش شناسی پژوهش 113
۳-۳ متغیر پژوهش 113
۳-۴ روش های جمع آوری داده ها 113
۳-۵ نحوه طراحی پرسشنامه 114
۳-۶ روایی(اعتبار) پرسشنامه 114
۳-۷ پایایی( قابلیت اعتماد) پرسشنامه 114
۳-۸ منطق انتخاب نمونه های آماری دراین پژوهش 115
۳-۹ حجم نمونه و روش نمونه گیری 116
۳-۱۰ روش های تجزیه و تحلیل داده ها 116
فصل ۴ 117
بررسی فرضیه، نموداروT تک گروهی و فرضیات 117
•بررسی آماری فرضیه با نمودارTتک گروهی 118
۴-۱ مؤلفه ۱- جایگاه هنر الیاف در ایران 118
۴-۲ مؤلفه۲- هنر، تکنیک و صنعت 120
۴-۳ مؤلفه۳- نهاد هنری 122
۴-۲- آمارتوصیفی و فراوانی سؤالات پرسشنامه 124
فصل ۵ 139
بررسی یافته های آزمون 139
۵-۱ بررسی یافته های آزمون 140
۵-۲ نتیجه گیری: 155

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی