
تاثیر بازخورد اسنادی بر اکتساب و یادداری مهارت پرتاب دارت
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 103
تاثیر بازخورد اسنادی بر اکتساب و یادداری مهارت پرتاب دارت
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 103 صفحه
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر بازخورد اسنادی بر اکتساب و یادداری مهارت پرتاب دارت بود. این تحقیق از نوع نیمه تجربی بود که در آن از ۵۸ نفر آزمودنی پسر و دختر در دامنه سنی ۲۵-۲۰ سال که به طور داوطلبانه شرکت کرده بودند،استفاده شد. در روش تحقیق حاضر ابتدا با توجه به نتایج پیش آزمون افراد در سه گروه مطلوب، نامطلوب و کنترل تقسیم شدند. افراد در حین اجرای مهارت پرتاب دارت خود بازخورد دریافت کردند. گروه مطلوب، بازخورد اسنادی کارکردی صوتی؛ گروه نامطلوب، بازخورد اسنادی غیر کارکردی صوتی دریافت کردند. گروه کنترل بازخوردی دریافت نکردند. نمرات اجرای همه افراد در طی روزهای تمرینی ثبت شد. و در پایان با فاصله ۴۸ ساعته از آن ها آزمون یادداری گرفته و نتایج آن نیز ثبت شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از آمار توصیفی و آزمون آماری آنالیز واریانس با اندازه گیری مکرر تحلیل شد. نتایج نشان داد که بازخورد اسنادی کارکردی بر اکتساب دختران و پسران، و یادداری پسران تاثیر مثبت و یر یادداری دختران بی تاثیر است. بازخورد اسنادی غیر کارکردی بر اکتساب دختران و پسران، و یادداری پسران تاثیر منفی و بر یادداری دختران بی تاثیر است. این نتایج نشان داد که بازخورد های اسنادی اکتساب و یادداری مهارت را دچار تغییرات قابل توجه و معناداری کرد و به وضوح باعث پیشرفت و افت اجرا گردید. پیشنهاد می شود اثر اسنادها بر روی مهارت های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.
واژه های کلیدی: روانشناسی ورزش، ابعاد اسنادی، بازخورد، اجرا، یادگیری
فهرست
صفحه عنوان
۱-۱٫مقدمه 2
۱-۲٫بیان مسأله 3
۱-۳٫اهمیت و ضرورت پژوهش 7
۱-۴٫اهداف پژوهش 8
۱-۴-۱٫هدف کلی 8
۱-۴-۲٫اهداف فرعی 8
۱-۴-۳٫فرضیه های پژوهش 8
۱-۴-۳-۱٫فرضیه کلی 8
۱-۴-۳-۲٫فرضیه های جزئی 8
۱-۵٫پیش فرض های تحقیق 9
۱-۶٫قلمرو تحقیق 9
۱-۷٫محدودیت های تحقیق 9
۱-۸٫تعریف نظری و عملی مفاهیم 9
۱-۸-۱٫تعاریف نظری 9
۱-۸-۱-۱٫ابعاد اسنادی 9
۱-۸-۱-۲٫اسنادهای کارکردی یا مطلوب 10
۱-۸-۱-۳٫اسنادهای غیر کارکردی یا نامطلوب 10
۱-۸-۱-۴٫بازخورد اسنادی 10
۱-۸-۲٫تعاریف عملی 10
۱-۸-۲-۱٫ابعاد اسنادی 10
۱-۸-۲-۲٫اسنادهای کارکردی یا مطلوب 10
۱-۸-۲-۳٫اسنادهای غیر کارکردی یا نامطلوب 10
۱-۸-۲-۴٫بازخورد اسنادی 11
۲-۱٫مقدمه 13
۲-۲٫یادگیری 13
۲-۲-۱٫تعاریف یادگیری 14
۲-۲-۲٫نظریه های یادگیری 15
۲-۲-۳٫حیطه های یادگیری 16
۲-۲-۳-۱٫حیطه شناختی 16
۲-۲-۳-۲٫حیطه عاطفی 17
۲-۲-۳-۳٫حیطه حرکتی 17
۲-۲-۴٫یادگیری حرکتی 18
۲-۲-۴-۱٫مراحل یادگیری حرکتی 19
۲-۲-۴-۲٫مدل فیتز و پوسنر 19
۲-۲-۴-۳٫مدل دو مرحله ای جنتایل 20
۲-۳٫اسناد چیست؟ 21
۲-۳-۱٫زمینه تاریخی و دیدگاه های کلاسیک 22
۲-۳-۲٫تحلیل عامیانه هیدر، در مورد عمل 22
۲-۳-۳٫نظریه ی استنباط های متناظر 23
۲-۳-۴٫اصل تغییر همگام 24
۲-۳-۵٫اسنادهای پیشرفت وینر 25
۲-۴٫عناصر و ابعاد اسنادی 27
۲-۴-۱٫الف) بعد منبع 27
۲-۴-۲٫ب) بعد ثبات 28
۲-۴-۳٫ج) بعد کنترل 28
۲-۴-۴٫د) بعد کلیت 29
۲-۴-۵٫ه)بعد عمومیت 29
۲-۵٫اسنادها در ورزش 29
۲-۶٫سبک اسنادی 32
۲-۸٫فرهنگ و اسناد 34
۲-۹٫خوش بینی راهبردی و بدبینی دفاعی 35
۲-۱۰٫واکنش های عاطفی مربی 35
۲-۱۱٫اسنادها و تفاوت های فردی 36
۲-۱۱-۱٫تفاوت های جنسی 36
۲-۱۱-۲٫تفاوت های سنی 36
۲-۱۲٫پیامدهای اسنادها 37
۲-۱۲-۱٫اسنادها و انتظارات 37
۲-۱۲-۲٫اسنادها و واکنش های هیجانی 38
۲-۱۳٫اسنادها و سلامت عمومی 39
۲-۱۶٫بازخورد 40
بازخورد بیرونی چگونه عمل میکند؟ 40
۲-۱۶-۱٫چگونگی استفاده از خبرهای بازخورد در یادگیری 40
۲-۱۶-۱٫بازخورد اسنادی 41
۲-۱۶-۲٫بازخورد مربی و رفتار پیشرفت 47
۲-۱۶-۳٫تغییر در اسنادها 41
۲-۱۶-۴٫بازخورد و بازآموزی اسنادی 42
۲-۱۶-۵٫نقش مربی 45
۲-۱۷٫اسنادهای کارکردی و غیر کارکردی 47
۲-۱۸٫مروری بر پیشینه تحقیق 48
۲-۱۸-۱٫تحقیقات داخلی 48
۲-۱۸-۲٫تحقیقات خارجی 50
۲-۱۹: نتیجه گیری 56
۳-۱٫مقدمه 58
۳-۲٫روش و طرح تحقیق 58
۳-۳٫جامعه آماری 58
۳-۴٫نمونه آماری 59
۳-۵٫متغیرهای تحقیق 59
۳-۵-.۱متغیر مستقل 59
۳-۵-۲٫متغیر وابسته 59
۳-۵-۳٫متغیر کنترل 59
۳-۵-۴٫متغیرهای مداخله گر 59
۳-۶٫ابزار و روش جمع آوری اطلاعات 60
۳-۶-۱٫نحوه ی اجرا 60
۳-۶-۲٫نحوه ی بازخورد دهی 61
۳-۷٫روش های آماری 62
۴-۱ مقدمه 64
۴ـ۲ توصیف داده های خام 65
۴ـ۳ آمار استنباطی نمونۀ آماری 65
۴ـ۳ـ۲ تحلیل دادهها و مقایسة میانگین آنها 65
۴ـ۳ـ۳ آزمون فرضیه ها 65
۵-۱٫ مقدمه 77
۵-۲٫ خلاصه ی تحقیق 77
۵-۲-۱٫ نتایج حاصل از این پژوهش به شرح زیر است 78
۵-۲-۲٫ اثر بازخورد اسنادی کارکردی 79
۵-۲-۳٫ اثر بازخورد اسنادی غیر کارکردی 79
جنسیت و اسنادها 84
نتیجه گیری 87
پیشنهادات 86
پیشنهادات آموزشی 86
پیشنهادات پژوهشی 86
منابع 88