
رابطه بین سبک رهبری مدیران و محیط تدریس معلمان تربیت بدنی شهرستان مریوان
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 93
رابطه بین سبک رهبری مدیران و محیط تدریس معلمان تربیت بدنی شهرستان مریوان
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 93 صفحه
چکیده :
هدف از این پژوهش، بررسی ارتباط بین سبک رهبری مدیران مدارس با محیط مدرسه از دیدگاه معلمان تربیت بدنی است. نمونة آماری شامل ۹۷ معلم تربیت بدنی(۵۶ مرد و ۴۱ زن) و ابزار اندازه گیری تحقیق شامل پرسشنامة ارزیابی سبک رهبری سالزمن(SLSI) و پرسشنامة سطح محیط مدرسه (SLEQ) است. نتایج نشان داد که میانگین نمرة سبک رهبری سالزمن ۳۱ (از ۷۰ نمره ممکن) بود. میانگین نمرات محیط مدرسه از دیدگاه معلمان تربیت بدنی۳/۱۷۹ (از ۲۸۰ نمره ممکن) بود. در مورد شاخص رهبری، سبک رهبری وظیفه گرا با درصد ۳/۶۹ از کل مدیران مدارس سبک رایج بین مدیران مدارس شناخته شد. درمورد شاخص محیط مدرسه، ۸ بُعد (حمایت از دانش آموزان، وابستگی، علاقه ی حرفه ای، اجماع کاری، توانمند سازی، نو آوری، کفایت منابع و فشار کار) شناخته شد که شاخص حمایت از دانش آموان با ۷۱/۲۵ در بهترین حالت وشاخص فشار کار با ۴۹/۱۸ در بدترین وضعیت در میان ۸ بعد قرار دارند. نتایج آزمون فرضیات تحقیق نشان داد که همبستگی بین سبک رهبری مدیران مدارس و محیط تدریس ازدیدگاه معلمان رابطه وجود دراد اما در سطح ۰۵/۰ pمعنی دار نیست. سایر نتایج از رابطه معنی دار بین دو متغییردموگرافیک جنسیت وسطح تحصیلات با سبک رهبری و رابطه معنی داری بین متغییر های سابقه تدریس و سطح تحصیلات با محیط مدرسه خبر داد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات طرح
۱٫۱٫ بیان مساله تحقیق 3
۲٫۱٫ اهمیت موضوع تحقیق و انگیزه انتخاب آن 4
۳٫۱٫ اهداف تحقیق 5
۱٫۳٫۱٫ هدف کلی 5
۲٫۳٫۱٫ اهداف اختصاصی 5
۴٫۱٫ سوالات وفرضیه های تحقیق 5
۱٫۴٫۱٫ سوالات تحقیق 5
۲٫۴٫۱٫ فرضیه های تحقیق 5
۵٫۱٫ مدل تحقیق 6
۶٫۱٫ پیش فرض ها 7
۷٫۱٫ تعاریف متغییرها 8
۸٫۱٫ روش تحقیق 8
۱۰٫۱٫ جامعه و حجم نمونه 8
۱٫۱۰٫۱٫ جامعه آماری 8
۲٫۱۰٫۱٫ نمونه آماری 8
۱۱٫۱٫ قملرو تحقیق 8
۱٫۱۱٫۱٫ قلمرو زمانی 8
۲٫۱۱٫۱٫ قلمرو مکانی 9
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
۱٫۲٫ مبانی نظری 12
۱٫۱٫۲٫ سبک رهبری 12
۲٫۱٫۲٫ محیط مدرسه 17
۲٫۲٫ پیشینه تحقیق 24
۱٫۲٫۲٫ تحقیقات داخلی 24
۲٫۲٫۲٫ تحقیقات خارجی 27
۳٫۲٫ جمع بندی 29
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
مقدمه 32
۱٫۳٫ روش تحقیق 32
۲٫۳٫ جامعه آماری 32
۳٫۳٫ حجم نمونه و روش اندازه گیری 32
۴٫۳٫ متغییرهای تحقیق 32
۳٫۵٫ ابزار جمع آوری اطلاعات 33
۶٫۳٫ شیوه جمع آوری اطلاعات 34
۷٫۳٫ روش تجزیه و تحلیل داده ها 35
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری
۱٫۴٫ یافته های توصیفی 37
۱٫۱٫۴٫ توصیف متغییرهای جمعیت شناختی پژوهش 37
۱٫۱٫۱٫۴٫ مشخصات دموگرافیک نمونه های تحقیق از گروه کلی معلمان تربیت بدنی جنسیت گروه معلمان تربیت بدنی 37
۲٫۱٫۱٫۴٫ مشخصات دموگرافیک نمونه های تحقیق از گروه کلی مدیران مدارس 41
۲٫۱٫۴٫ توصیف متغییرهای اصلی پژوهش 45
۲٫۴٫ یافته¬های استنباطی 50
۱٫۲٫۴٫ آزمون نرمال بودن داده ها ( نیکویی برازش) 50
۲٫۲٫۴٫ آزمون فرضیه ها 50
۱٫۲٫۲٫۴٫ بررسی سوالات و فرضیات تحقیق 50
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه 63
۱٫۵٫ خلاصه تحقیق 63
۲٫۵٫ خلاصه یافته¬ها 63
۱٫۲٫۵٫ بخش توصیفی 63
۲٫۲٫۵٫ بخش سوالات و فرضیه ها 65
۳٫۵٫ بحث 66
۱٫۳٫۵٫ بحث در مورد یافته های توصیفی پژوهش 66
۲٫۳٫۵٫ بحث در مورد یافته های فرضیه های پژوهش 66
۴٫۵٫ نتیجه گیری 66
۵٫۵٫ پیشنهادات 67
۱٫۵٫۵٫ پیشنهادات حاصل از تحقیق 67
۲٫۲٫۵٫ پیشنهادات جانبی 67
۳٫۵٫۵٫ پیشنهادات برای محققیق بعدی 68
۶٫۵٫ محدودیت ها و مشکلات تحقیق 68
۱٫۶٫۵٫ محدودیت ها 68
۲٫۶٫۵٫ مشکلات تحقیق 68
پیوست ها 70
منابع 77
چکیده انگلیسی