
استعداد یابی ماده هفتگانه دو و میدانی بر اساس ویژگی های بیومکانیک، آنتروپومتریک و آمادگی جسمانی
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 115
استعداد یابی ماده هفتگانه دو و میدانی بر اساس ویژگی های بیومکانیک، آنتروپومتریک و آمادگی جسمانی
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 115 صفحه
چکیده:
هدف از این تحقیق استعداد یابی در ماده هفتگانه دو و میدانی بر اساس ویژگی های بیومکانیک، آنترپومتریک و آمادگی جسمانی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را ورزشکاران دختر رشته دو و میدانی (۱۶-۱۲) سال شهرستان کرمانشاه شامل می شدند که از بین آنها ۳۲ نفر از دختران نوجوان عضو تیم استان و تیم ملی دو و میدانی به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. بر این اساسویژگی های بیومکانیک شامل (فلکشن، هایپر اکستنشن و آبداکشن شانه و ران، فلکشن آرنج و زانو، تعادل ایستا و پویا)، ویژگی های آنتروپومتریک شامل (وزن، قد، فاصله زائده آخرمی تا زمین در حالت ایستاده، فاصله زانو تا زمین در حالت ایستاده، طول اندام های بازو، ساعد، ران، ساق و پا، پهنای قسمت های مختلف بدن شامل شانه ها، پهنای تنه از سطح نوک سینه ها، پهنای تنه از سطح ناف، پهنای تنه از سطح لگن، قطر مچ دست، قطر قوزک ها، همچنین محیط اندام های مختلفی چون محیط تنه از سطح نوک سینه ها، محیط تنه از سطح ناف، محیط تنه از سطح لگن، محیط ران در قسمت میانی، محیط زانو، بیشترین محیط ساق، بیشترین محیط بازو، محیط آرنج، بیشترین محیط ساعد، محیط مچ دست، محیط مچ پا و چربی زیر جلدی قسمت های مختلفی همچون عضله سه سر، تحت کتفی، فوق خاری و ساق پا) و ویژگی های آمادگی جسمانی شامل (آزمون هایی همچون ۳۰ متر و ۶۰ متر سرعت، استقامت(۱۲دقیقه) مسافت طی شده به مایل، آزمون ۹ *۴ متر چابکی، پرش سارجنت جهت ارزیابی توان پاها، بالفیکس جهت ارزیابی قدرت و انعطاف پذیری تنه) در نظر گرفته شد.
روش گردآوری اطلاعات در این تحقیق کتابخانه ای و میدانی می باشد. در این تحقیق برای تجزیه و تحلیل اطلاعات هم از آمار توصیفی و هم از آمار استنباطی استفاده شده است. آمار توصیفی جهت توزیع فراوانی ها، درصد فراوانی و رسم نمودارها و آمار استنباطی شامل آزمون آنالیز پوششی داده ها با استفاده از مدل می باشد. با توجه به نتایج آزمون مدل ویژگی های فلکشن ران، هایپر اکستنشن ران، آبداکشن ران، فلکشن زانو، هایپراکستنشن شانه به عنوان ویژگی های برجسته بیومکانیک، ویژگی های وزن، قد، فاصله زائده آخرمی تا زمین (در حالت ایستاده)، فاصله زانو تا زمین (در حالت ایستاده)، طول ران، طول ساق، طول پا، طول بازو، طول ساعد، محیط تنه از سطح لگن، محیط ران در قسمت میانی، بیشترین محیط ساق، بیشترین محیط بازو، محیط مچ پا و ساق به عنوان ویژگی¬های برجسته آنتروپومتریک و تمامی ۶ ویژگی آمادگی جسمانی اندازه گیری شده برجسته تعیین شدند. همچنین با توجه به نتایج آزمون مدل و شناسایی افراد کاراتر در هر ویژگی نتیجه حاصل از مجموع اشتراک گیری هر سه ویژگی کارایی منحصر به فرد، دو نفر از کل نفرات نشان داده شد که، حاکی از مناسب بودن این دو فرد به طور اختصاصی برای ماده هفتگانه دو و میدانی است
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات طرح
۱٫۱٫ مقدمه 3
۲٫۱٫ بیان مسئله 4
۳٫۱٫ اهمیت و ضرورت تحقیق 5
۴٫۱٫ اهداف تحقیق 6
۱٫۴٫۱٫ هدف کلی 7
۲٫۴٫۱٫ اهداف اختصاصی 7
۵٫۱٫ پیش فرض های تحقیق 7
۶٫۱٫ قلمرو تحقیق 7
۷٫۱٫ محدودیت های تحقیق 7
۸٫۱٫ تعاریف مفهومی و عملیاتی واژه ها 7
۱٫۸٫۱٫ استعداد 7
۲٫۸٫۱٫ استعدادیابی 8
۳٫۸٫۱٫ ورزش دو و میدانی 8
۵٫۸٫۱٫ بیومکانیک 8
۶٫۸٫۱٫ آنتروپومتریک 9
۷٫۸٫۱٫ آمادگی جسمانی 9
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
۱٫۲٫ مبانی نظری 11
۱٫۱٫۲٫ تاریخچه استعدادیابی 12
۲٫۱٫۲٫ مزایای استعدادیابی 15
۳٫۱٫۲٫ نقاط ضعف استعدادیابی 16
۴٫۱٫۲٫ اصول استعدادیابی 17
۵٫۱٫۲٫ روش های استعدادیابی 20
۶٫۱٫۲٫ مراحل استعدادیابی 22
۷٫۱٫۲٫ الگوی نظری استعدادیابی: چهارچوبی برای تحقیق 24
۸٫۱٫۲٫ تعریف ویژگی های مورد اندازه گیری در این پژوهش 24
۹٫۱٫۲٫ دو و میدانی 34
۱۰٫۱٫۲٫ ماده های دو و میدانی 35
۱۱٫۱٫۲٫ استعدادیابی ماده هفتگانه دو و میدانی 36
۲٫۲٫ پیشینه ی تحقیق 39
۱٫۲٫۲٫ تحقیقات انجام شده 39
۳٫۲٫ جمع بندی 44
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
۱٫۳٫ مقدمه 47
۲٫۳٫ روش تحقیق 47
۳٫۳٫ جامعه و نمونه آماری 47
۴٫۳٫ متغیرهای تحقیق 47
۳٫۵٫ وسایل و ابزار اندازه گیری 47
۱٫۳٫۵٫ پرسشنامه شامل اطلاعات فردی، سوابق ورزشی(پیوست شماره ۱). 47
۲٫۳٫۵٫ ابزار اندازه گیری ویژگی های بیومکانیک 47
۳٫۵٫۳٫ ابزار اندازه گیری ویژگی های آنتروپومتریک 48
۴٫۵٫۳٫ ابزار اندازه گیری ویژگی های آمادگی جسمانی 48
۶٫۳٫ روش جمع آوری اطلاعات 50
۱٫۶٫۳٫ پرسشنامه اطلاعات فردی 50
۲٫۶٫۳٫ روش جمع آوری اطلاعات ویژگی های بیومکانیک 51
۷٫۳٫ روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 61
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری
۱٫۴٫ آمار توصیفی 64
۲٫۴٫ آمار استنباطی 69
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
۱٫۵٫ چارچوب کلی تحقیق 90
۲٫۵٫ بحث و بررسی نتایج تحقیق 91
۳٫۵٫ نتیجه گیری کلی 93
۴٫۵٫ پیشنهادات برخواسته از تحقیق 94
۵٫۵٫ پیشنهادات به محققان بعدی 94
پیوست ها 95
منابع 97
چکیده انگلیسی